volkwagen =hsalkarabası 1930 lu yıllarda Adolf hitler tarafından fazla masraflı olmayan motoru arkada olan arkadan çekişli kaplumbağa ya benzeyen şekli ile halkımızın tosbag dediği mütevazi bir otomobildi . hacmina göre tekerlek çapı büyüktü.özellikle kış günleri karlı yollada aracın arkası yola oturur zincir vs gibi şeylerede ihtiyaç duyulmazdı . ilk araç ile tanışmam fakülteli yıllada arkadaşım ali osman vasıtası ile oldu . onun kahverengi rengi olan bir fosfosu vardı . ali osman mütahitti aslında ve doğu anadoluda yapılar yapardı. tıbbiyede 16.yılı idi derslere devam edemezdi bu yüzden prejtij için tıbbiyeye girmişti .mezunda asla olamadı... o yıllarda kızlar doktor adaylarına bir başka bakar ve yaklaşırlardı.izdivaj amaçlı sıcak mı sıcak özverili yaklaşırlardı yani . ali osman istanbuldan basınca kış yaz dinlemez taa van a kadar uzanırdı VW si ile . bende birkaç kez kullanmış ve kendine has motor sesini yol tutuşunu çok sevmiştim . ona kavuşmam ve sahip olmam için 1972 senesine kadar beklemem gerekti . St.Ann Stiff te cerrahi asistanlığına yeni başlamıştım .VW bayiinde beyaz 1200 motor temiz sanki sıfır kilometre imiş gibi bir kaplumbağa satın almıştım . 2000 mark ödemiştim . yenileri 6000 mark idi . gücüm buna yetmişti .henüz necmiye ve çağları almanya ya alamamıştım . onlar gelene kadar tüm alt yapıyı hazırlama gayreti içindeydim . Vw yi lojman olarak kullandığım odanın hemen altına park eder gece de hayran hayran bakar kontrol ederdim . acaba başına bir iş mi geldi çaldılarmı diyede vesveseye uğrardım . buna bir sene kadar bindim . para kazanıyordum ve almanyada araçlar çok ucuzdu. o yıllarda arabalar türkiyede çok pahalı idi .ortalama bir araç en değerli bir kat fiyatına denk geliyordu.1973 de aldığım mavi renkli 1302 WV yağmur yağınca arka paspaslara su aldı.sanki ördekler yüzerdi arabadaki suda ... serviste hemen eskiyi alıp yenisini verdiler ve özür dilediler .bu kadar kolaydı bu ülkede bu işler. bundan sonraki arabam Audi 100 idi rengi ördek başı yeşildi ve çok yag yakardı.Audiden sonraki aracım kırmızı renkli tek kapılı Fort 1700 idi. necmiyenin yaptığı kaza sonrası karşı tarafın sigortası bu aracıda hemen yenisi ile değişmişti. necmiye ye arkadan bindiren alman avcı kıyafetli Mercedes şöförü ADAC tan madalyalı 50 yıllık kazasız araba kullanan çok tecrübeli biri idi ve ironik olarak necmiye yi tebrik etmişti . beni pusuya düşürdünüz diye... kısa bir dönemde Mercedes 230-6 ya bindim kanarya sarısı tatlı bir rengi vardı. geç buldum ve çabuk kaybettim ...Ahh...Ahhh...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder