30 Ekim 2013 Çarşamba

WV

volkwagen =hsalkarabası  1930 lu yıllarda Adolf hitler tarafından fazla masraflı olmayan  motoru arkada olan arkadan çekişli  kaplumbağa ya benzeyen şekli ile  halkımızın tosbag dediği  mütevazi bir otomobildi . hacmina göre  tekerlek çapı büyüktü.özellikle kış günleri karlı yollada aracın arkası yola oturur  zincir vs gibi şeylerede ihtiyaç duyulmazdı . ilk araç ile tanışmam fakülteli yıllada arkadaşım  ali osman vasıtası ile oldu . onun  kahverengi rengi olan bir fosfosu vardı . ali osman mütahitti aslında ve doğu anadoluda  yapılar yapardı. tıbbiyede 16.yılı idi derslere devam edemezdi  bu yüzden prejtij için tıbbiyeye girmişti .mezunda asla olamadı... o yıllarda  kızlar doktor adaylarına bir başka bakar ve yaklaşırlardı.izdivaj amaçlı sıcak mı sıcak özverili yaklaşırlardı yani . ali osman istanbuldan basınca  kış yaz dinlemez taa van a kadar uzanırdı VW si ile . bende birkaç kez kullanmış ve kendine has motor sesini yol tutuşunu çok sevmiştim . ona kavuşmam ve sahip olmam için 1972 senesine kadar beklemem gerekti .  St.Ann Stiff te cerrahi asistanlığına yeni başlamıştım .VW bayiinde  beyaz 1200 motor temiz sanki sıfır kilometre imiş gibi bir  kaplumbağa satın almıştım . 2000  mark ödemiştim .  yenileri 6000 mark idi . gücüm buna yetmişti .henüz necmiye ve çağları almanya ya alamamıştım . onlar gelene kadar tüm alt yapıyı hazırlama gayreti içindeydim . Vw yi  lojman olarak kullandığım odanın hemen altına park eder gece de hayran hayran bakar kontrol ederdim .  acaba başına bir iş mi geldi çaldılarmı diyede vesveseye uğrardım .  buna  bir sene kadar bindim . para kazanıyordum ve almanyada araçlar çok ucuzdu.  o yıllarda arabalar türkiyede çok pahalı idi .ortalama bir araç en değerli bir kat fiyatına denk geliyordu.1973 de aldığım  mavi renkli 1302  WV yağmur yağınca arka paspaslara su aldı.sanki ördekler  yüzerdi arabadaki suda ... serviste hemen  eskiyi alıp  yenisini verdiler ve özür dilediler .bu kadar  kolaydı  bu ülkede bu işler. bundan sonraki  arabam Audi 100 idi rengi ördek başı yeşildi ve çok yag yakardı.Audiden sonraki aracım kırmızı  renkli tek  kapılı Fort 1700 idi.  necmiyenin yaptığı kaza sonrası karşı tarafın sigortası bu aracıda hemen yenisi ile değişmişti. necmiye ye arkadan bindiren alman   avcı kıyafetli  Mercedes şöförü  ADAC tan madalyalı  50 yıllık  kazasız araba kullanan  çok tecrübeli biri idi ve ironik olarak necmiye yi tebrik etmişti . beni pusuya düşürdünüz diye...  kısa bir dönemde Mercedes 230-6 ya bindim  kanarya sarısı tatlı bir rengi vardı. geç buldum ve çabuk kaybettim ...Ahh...Ahhh...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder